Are you looking for something??

1.8.12

new in | Bought on holiday

Vakantie in het buitenland is altijd een goed “excuus” om te buit te gaan aan geweldig leuke dingen om te kopen. En: ze hebben soms dingen die ze hier niet hebben! Ik ga op vakantie dus niet naar de H&M of Zara of whatever. Ik heb onwijs leuke winkels ontdekt – en niet alleen voor kleding! Maar echt veel heb ik niet gekocht. Maar wat ik heb gekocht, zal ik jullie laten zien!
Nu het zeker is dat ik (al is Kas te koppig om toe te geven) naar boven ga én mijn eigen wastafel krijg (hoera!), kocht ik het volgende: een tandenborstelbeker en bijbehorend potje. Gekocht in een van de meest geweldige combinaties ooit (lijkt me geweldig om zoiets te runnen): lunchroom/cafetaria meets woonwinkel/kledingwinkel. Nou, kleding stelde hier niet zoveel voor, maar ze hadden geweldige woonaccessoires! Bijvoorbeeld: een aardewerken schoen – met hak! – voor de sier (mmm, beetje duur) en ontzettend leuke metalen dozen met print op de deksel. We hebben ook nog vier hartjeshangertjes gekocht, ‘altijd leuk’. De tandenborstelbeker kostte 59 kronen, omgerekend 6,98 euro, het bijbehorende potje 89 kronen, omgerekend 10,53 euro en de hartjes 15 kronen per stuk, omgerekend ongeveer 1,78 euro.
Links: 89 SEK = 10,53 euro.
Rechts: 59 SEK = 6,98 euro.


15:- SEK per stuk, ongeveer 1,78 euro
Dagje Gällstad leek ons leuk, een grote outlet bleek daar te zitten. Nou, niet maar één outlet! Heel het stadje was doorweven van de leuke winkels en outletstores! Mijn broertje vond er niet zoveel aan, maar ik wel! Er waren een hoop leuke winkels, maar één winkel stak er met kop en schouders bovenuit: Lager 157, gevestigd in een enorm gebouw en waar ze behalve hun “huismerk” ook Vila etc. (die “etcetera” zijn alle vage merken die Zweden ook wel kent. Niet écht leuk, naar mijn mening) verkopen! Hoewel ik veel heb gepast (redelijk veel, maar nog niet eens alles wat ik wilde passen), heb ik uiteindelijk maar één T-shirt gekocht, een oversized exemplaar met enorme wit en blauwe strepen. Hij was 120 kronen, omgerekend 14,20 euro. I like it! Helaas zit er nu al een streep op, maar hopelijk gaat ie er bij een volgende wasbeurt wél uit.
Zo heet het merk (:



Leuk met 'n tasje van m'n ma. Ik noem het liever vintage (:
Maar zonder is ie ook heel leuk (:
Aan souvenirs ontbreekt het ook niet, ik heb een Zweedse sleutelhanger gekocht. En, dat is een rare tik van mijn broertje en ik: een Deense magneet. In elk land waar we geweest zijn, kopen we een magneet voor op de kachel. Ik heb er inmiddels al vijf, maar ik ben later begonnen dan dat ik op vakantie ben geweest. 
De sleutelhanger was 35 kronen, wat omgerekend 4,14 euro is. De magneet was ook 35 kronen, Deense kronen, dus dat is omgerekend 4,71 euro



2 opmerkingen:

Leuk dat je mijn blog hebt gezocht en bedankt voor je reactie! You made my day! xx