Are you looking for something??

11.6.12

music | Birdy

Ja, sorry, alweer een "music", maar ik kwam ineens op haar en móést gewoon iets over haar schrijven. Over wie ik het heb? Birdy! Van dat lieve pianoliedje "Skinny Love"? Ja!
Ik merkte dat veel van jullie Birdy bij jullie faves hadden staan, dus ik hoop dat jullie dit artikeltje leuk vinden!
Birdy, de artiestennaam Jasmine van den Bogaerde, een engelse zangeres, is pas vijftien jaar, maar is met haar pianocovers nu al wereldwijd bekend. Iedereen kent haar versie van "Skinny love", origineel van Bon Iver en "People help the people" klinkt vast ook niet heel onbekend (oorspronkelijk van Cherry Ghost). 
Birdt kan echt megagoed pianospelen, ik ben zo jaloers! Als je de originelen (om te luisteren, klik op de links) met haar covers vergelijkt, zijn Birdy's versies vaak beter! Vergelijk je bijvoorbeeld People help the people, hoor je goed de emotie die zij erin legt en die je bij Cherry Ghost niet hoort. Ik hou ervan!
Birdy's album Birdy
Volgens "de bladen" is ze druk bezig met haar tweede album (met zelfgeschreven songs!), maar zoals we allemaal begrijpen is deze Engelse ook nog druk bezig met school! Maar ik kijk er wel naar uit!
Birdy in Nederland verrast met een Gouden Plaat!
Afgelopen najaar verraste Birdy de 3 hongerende 3FM-dj's met een bezoekje aan het Glazen huis (Serious Request 2011, Leiden). Daar werd zij weer verrast met een Gouden Plaat voor haar album "Birdy".
Hier zie je Birdy "in actie". By the way, haar veertjesblouse is gewéldig!
Ook niet onbelangrijk: Birdy ziet er vaak ook superfashionable uit! Soms een tikje te vintage, maar zoals je hierboven ziet, vaak ook heel leuk! Love her blouse! En het bloesje dat ze aanheeft op de eerste foto is ook leuk! Delen jullie mijn mening? (:

Nou, ik hoop dat we nog veel van Birdy gaan horen, jij ook??

Liefs, Moon

PS. Hier Skinny Love en 1901, ook een heel mooi liedje van haar album! Enjoy! 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je mijn blog hebt gezocht en bedankt voor je reactie! You made my day! xx