Are you looking for something??

16.5.12

movies/books | The Hunger Games

Misschien beetje laat (hij draait al lang en breed in de bioscopen en het boek bestaat nóg langer), maar ik wil graag nog een post doen over de Hunger Games. Ik hóu gewoon van die boeken en de film! De boeken heb ik nu bijna voor de tweede keer gelezen en ik kan niet wachten tot de tweede film in november 2013 uitkomt! Kortom: een post over een film/boekenreeks die je gelezen/gezien moet hebben!

Het verhaal 

Ik geloof niet dat iemand een samenvatting nodig heb (je moet deze boeken gewoon een keer gelezen hebben), maar het is leuk om te doen (:
De ik-persoon in de boeken (en de hoofdrol in de film) is Katniss Everdeen, een meisje dat in District 12 woont. In de toekomst, waar het verhaal zich afspeelt, is Noord-Amerika één staat (Panem) en blijkbaar opgedeeld in 12 districten, plus een hoofdstaat, het Capitool. Tot 75 jaar geleden waren dat er 13... Maar in de oorlog die de districten (de "rebellen") toen tegen het Capitool hebben gevoerd, is dat district met de grond gelijk gemaakt. Om alle inwoners van Panem er elk jaar aan te herinneren wie hier de baas is, organiseert het Capitool een jaarlijkse "hongerspelen" (of Hunger Games). Hierbij worden er uit elk district één jongen en één meisje geloot (in totaal dus 24 tributen), die in een mysterieuze arena, die elk jaar verandert, elkaar moeten uitmoorden, tot er één winnaar overblijft.
Katniss neemt vrijwillig onmiddelijk de plek in van haar zusje, als die bij de loting getrokken wordt. Dan belandt ze in een strijd die eigenlijk de hele trilogie door duurt, maar dat had zij nooit voor gezien kunnen houden...

De trailer van de film (:


De boeken


De drie boeken (:
De Hongerspelen is een trilogie, geschreven dor Suzanne Collins, een Amerikaanse schrijfster. Ze zijn uitgebracht in 2008, 2009 en 2010. Het tweede deel heet Vlammen (Catching Fire) en het derde Spotgaai (Mockingjay). De boeken werden goed aangeschreven en kreeg onder meer sublieme reacties van Stephanie Meyer (van de Twilight-saga) en Stephen King. Deel 1 en 2 eindigen beide met een cliffhanger, waardoor je nóg liever door wilt lezen. Geloof me, je werkt je er zo door heen!


De soundtrack van de film (:

De film

De filmposter
De eerste film (medegeschreven door Suzanne Collins) verscheen op het doek in maart 2012 en werd in zowel Amerika als in Nederland een enorme hit! Katniss wordt gespeeld door Jennifer Lawrence (aanstormend Hollywood-talent, hou haar in de gaten!), Peeta door Josh Hutcherson (ik vind 'm zo schattig...) en Gale door Liam Hemsworth (hij is zo knap! Maar eigenlijk te knap voor Gale...). Er is zoveel moois aan deze film! De kostuums, het decor... en de soundtrack! Deze song is van Taylor Swift en The Civil Wars en heet "Safe&Sound". Het is een heel erg mooi liedje met Taylors prachtige stem en geweldige gitaren. 
Iedereen heeft een bepaald idee van alles, als men een boek heeft gelezen. En als er dan een film van wordt gemaakt, is het altijd afwachten of het aan die verwachtingen voldoet. En ja hoor, ik voelde me aan het eind toch een beetje teleurgesteld dat het anders was dan ik dacht. Maar al met al was het superleuk!

MAY THE ODDS BE EVER IN YOUR FAVOR!


Katniss in actie vóór ze de arena in moet... Geweldige foto (en outfit)!
Vertel eens; heb jij de boeken al gelezen en/of de film gezien?? Wat vond je ervan??

Liefs, Moon.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je mijn blog hebt gezocht en bedankt voor je reactie! You made my day! xx